Historia marki Diesel – spodnie, które pokochał świat

Jeśli jesteś fanem mody, zapewne znasz markę Diesel. Spodnie, t-shirty czy buty to zdecydowanie produkty, które zwojowały rynek odzieżowy. Markę Diesel założył Włoch Renzo Rosso, który już w wieku 15 lat zaczął swoją przygodę z modą przez szycie jeansów. W tym celu używał maszyny do szycia swojej matki, a wszystko co wyprodukował, nosił osobiście, lub sprzedawał zaprzyjaźnionym osobom. Ze zdobytą wiedzą, poszedł do szkoły wyższej w Padwie, która zajmującej się produkcją tekstyliów przemysłowych.

W 1976 roku Rosso zaczął pracę w firmie Moltex, której właścicielem był Adriano Goldschmied. Dwa lata później wziął pożyczkę od ojca, by kupić 40% udziałów w firmie i zmienił jej nazwę na Diesel. W 1985 roku wykupił całą firmę i od tej pory stał się jej jedynym właścicielem. Wówczas Rosso powiedział, że nauczył się marketingu od Amerykanów, kreatywności od Włochów oraz systemów zarządzania od Niemców.

Rok 1990 był dla marki Diesel wyjątkowym, gdyż to właśnie wtedy wszedł na rynek amerykański,  meksykański, oraz japoński. W 1991 roku Diesel został głównym sponsorem Mistrzostw Świata Superbike’ów. Rok 1995 to przełom, gdyż to właśnie wtedy Diesel wprowadził jeden z pierwszych na świecie sklep internetowy. Pierwsze jeansy do kupienia online mogli jednak kupić mieszkańcy Szwecji oraz Finlandii w 1997 roku.

Rok wcześniej otworzono ogromne sklepy firmowe Diesela w Nowym Jorku, San Francisco, Rzymie i Londynie oraz mniejsze, w których sprzedawano ubrania różnych marek. Kolejne sklepy firmowe otworzono w Berlinie, Paryżu i Barcelonie. Już w 2002 roku, właściciel zaczął kupować inne marki modowe, które wraz ze swoją marką Diesel objął firmą macierzystą Only the Brave. W jej skład wchodzi m.in. Maison Martin Margiela, Victor & Rolf, Marni oraz Staff International. Diesel wydał książkę pt. “Pięćdziesiątka” (Fifty) z okazji 50-tych urodzin założyciela, w której można było przeczytać oraz zobaczyć historię firmy w łatwej do przyswojenia formie.

Wszystkie jeansy marki Diesel powstają wyłącznie we Włoszech. Główna siedziba firmy znajduje się w Breganze, a aktualnie na całym świecie istnieje 12 międzynarodowych filii. Diesel posiada pięć tysięcy punktów sprzedaży w osiemdziesięciu krajach. W 2009 roku osiągnęli obroty równe 1,3 mld euro, a do 2010 w ich własności znalazło się już 400 sklepów. Właściciel marki znalazł się w 2012 roku na liście miliarderów według magazynu Forbes.

Z czego najbardziej słynie marka Diesel? Spodnie jeansowe! To właśnie one przyniosły firmie tak spektakularny sukces oraz rozpoznawalność. Takie historie inspirują oraz pokazują, że jakość produktu zawsze powinna być na najwyższym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *