Philipp Plein: od producenta mebli do topowego projektanta mody

Historia Philippa Pleina to najlepszy przykład na to, że świat mody wciąż jest głodny kreatywnych rozwiązań, pomysłów przełamujących konwencje i jest w nim miejsce dla odważnych idei. Dziś jego nazwisko jest synonimem marki sukcesu, milionów dolarów inwestowanych w jeden pokaz i ekscentrycznych projektów. Jak to się stało? Jak rozpoczęła się jego światowa kariera

 

Philipp Plein pochodził z inteligenckiej, monachijskiej rodziny. Był studentem prawa, kiedy zrodził się w nim pomysł projektowania mebli. Jego projekty szybko zwróciły uwagę branży wnętrzarskiej, więc idąc za ciosem, w 1998 roku założył firmę zajmującą się projektami. Zainwestował w nią rodzinny majątek odziedziczony po dziadku. Nie poświęcił się jednak meblarstwu. Wpadł na pomysł, by z resztek materiałów pozostających po obiciu mebli tworzyć ekstrawaganckie torby. I to był to strzał w 10 – torby szybko znalazły grono odbiorców i cieszyły się dużą popularnością. Tak właśnie projektowanie mebli wprowadziło Pleina w świat mody.

Moda pochłonęła go całkowicie, pokochał ją z wzajemnością. Podczas swojego debiutu na targach w Dusseldorfie w ciągu jednego dnia Plein sprzedał produkty za 10 tysięcy euro – to niesamowity wynik dla kogoś, kto stawiał wówczas pierwsze kroki w branży. Rok później Philipp pojawił się ponownie na tych samych targach, prezentując znacznie szerszą ofertę. Pomimo abstrakcyjnych, niebotycznych cen wymyślonych przez projektanta (kilkaset euro za kurtkę) sprzedawały się jak świeże bułeczki. Co więcej, zyskały na popularności tak bardzo, że na przestrzeni kilku miesięcy Plein zarobił na ich sprzedaży pierwszy milion.

Philipp Plein Outlet

Jego kariera potoczyła się błyskawicznie. Dziś Philipp Plein jest właścicielem ponad 100 markowych sklepów na całym świecie. Jest ceniony w branży, gdzie stale się udziela i podkreśla swoją obecność na różne sposoby. Nie pozwala o sobie zapomnieć dzięki wysokiej aktywności w social media oraz kontrowersyjnym pomysłom – nie tylko w sferze projektowania. Nie boi się współpracy ze światowymi gwiazdami jak Naomi Campbell, Lindsey Lohan, Iggy Azalea czy chociażby Snoop Dogg. Wyznaje zasadę, że warto zainwestować wielkie sumy w wielkie nazwiska.

Wielkie sumy to także cecha charakterystyczna jego pokazów. Ekscentryczne show towarzyszące każdemu takiemu wydarzeniu jest wyjątkowo wyczekiwane w branży modowej, a następnie komentowane i wspominane w środowisku przez długi czas. Nie są to bowiem klasyczne prezentacje najnowszej kolekcji. Roller-Coster, Western Town, Monster Truck czy basen z nartami wodnymi to tylko niektóre motywy przewodnie pokazów Philippa Pleina. To wielkie wydarzenia, w których regularnie biorą udział znamienite nazwiska ze świata mody i show-biznesu. Jak się okazuje – te szalone pomysły mają pozytywny oddźwięk – od kilku lat marka systematycznie rośnie w siłę.

Efekt jest taki, że w Philippa Pleina ubierają się gwiazdy show-biznesu, wśród których wymienia się Davida Beckhama czy Jennifer Lopez. Wciąż jednak środowisko nurtuje jedno pytanie: jak to się stało? Przepis na sukces Pleina to unikalność oparta na szeroko pojętej popkulturze: projekty nawiązują do znanych superbohaterów i postaci ze świata Disneya. Taki styl to niespotykane połączenie, przełamujący bariery w sposób miękki i wyjątkowo ciepły. Ubrania Pleina to rzeczy ekscentryczne, które jednak z powodzeniem można uznać za odzież do noszenia na co dzień. Takie połączenie to świetny wyróżnik, czyli coś, dzięki czemu jakakolwiek nowa marka zyskuje prawo bytu w świecie mody.

Czego uczy nas historia Philippa Pleina? Tego, że oprócz talentu do osiągnięcia sukcesu potrzebna jest odrobina szaleństwa oraz precyzyjny biznesplan. Powielanie schematów sukcesów innych to za mało. W świecie mody nie ma przetartych ścieżek – ten, kto chce osiągnąć sukces musi wytyczyć własną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>